4. semester

I mitt 4. semester på Høyskolen Kristiania har jeg valgt Digital markedsføring som valgfag i min bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Siden før jeg begynte på studiene her, visste jeg at det var dette valgfaget jeg kom til å søke på. Jeg har siden jeg var liten hatt hjemmeside, Piczo-side og en liten periode en blogg. Sosiale medier som Twitter, Facebook og Instagram har alltid fascinert meg og jeg gleder meg til å lære mer om ting jeg kanskje trodde jeg visste.

Jeg kan innrømme at motivasjonen og læregleden ikke har vært på topp det forrige semesteret med fellesfag som Bedriftsøkonomi og Markedsundersøkelser. Derfor kunne det ikke passet bedre men et fag jeg har valgt ut selv dette semesteret. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente av dette faget, men etter første forelesning skjønte jeg fort at dette var noe jeg må bruke mye tålmodighet og tid på. Å høre fjorårets studenter snakke om faget og hva de fikk ut av det, inspirerte meg til å prøve å få til hva de klarte. Tenk å få et jobbtilbud etter 20 dager ut i faget eller få hele syv jobbtilbud? Målet mitt forløpig er å få bloggen til å se bra ut og prøve å skrive om interessante temaer som ikke bare medstudenter synes er spennende, men også venner og bekjente som ikke har noe spesiell interesse for faget fra før av.

Å i det hele tatt opprette bloggen og alt som skulle med tok sin tid, og det tror jeg at resten av semesteret også kommer til å gjøre. Uansett hvor hardt og vansklig det blir, ser jeg frem til å utfordre meg selv og gjøre denne bloggen til en god representasjon av meg selv!